Οι θέσεις της διοίκησης για το Ελληνικό

Οι θέσεις της διοίκησης για το Ελληνικό

Εν Δήμω > Αεροδρόμιο3 Αυγούστου 2017

Αμηχανία και προβληματισμός επικρατεί στη διοίκηση του δήμου μας λίγες μέρες πριν την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης με αφορμή το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Ελληνικού. Το δημοτικό συμβούλιο συνεδρίασε στις 2 Αυγούστου καταλήγοντας κατά πλειοψηφία σε ένα πλαίσιο διεκδικήσεων 14 σημείων που απέχουν αρκετά από τις προθέσεις του «επενδυτή» σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

 

Η σχεδιαζόμενη, από την κυβέρνηση «αξιοποίηση» του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί «μια απόλυτα θετική εξέλιξη μέσα όμως από συγκεκριμένες προϋποθέσεις που έχουμε ήδη αναπτύξει, τόσο προεκλογικά όσο και με την ανάληψη των καθηκόντων μας, ως δημοτική αρχή χωρίς παλινωδίες και πισωγυρίσματα» σημειώνει η διοίκηση του δήμου μας, ανάβοντας το «πράσινο φως» στο φαραωνικό έργο που είναι στα σκαριά και χωρίς να έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο τις διεκδικήσεις που προέβαλε στα μεγάλα ανοιχτά ζητήματα.

 

Ανατρέχοντας στο πρόσφατο παρελθόν τόσο ο δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος όσο και η παράταξη της οποίας ηγείται («Ενωμένη Πόλη») επίσημα παρουσίαζαν ως θέση τους πως: «Οι χώροι πρασίνου και οι ελεύθεροι χώροι πρέπει να ανέρχονται στο 75% τουλάχιστον της συνολικής έκτασης (...)». Οι επιδιώξεις τους διαψεύστηκαν.

 

Σύμφωνα με τα σχέδια του «επενδυτή» θα έχουμε ένα μητροπολιτικό πάρκο 2.000 στρεμμάτων και άλλα 1.500 στρέμματα διάσπαρτο κοινόχρηστο πράσινο ενώ παράλληλα στο χώρο των 6.200 στρεμμάτων θα «φυτευθούν» έξι ουρανοξύστες με ύψος έως 200 μέτρα και απροσδιόριστος αριθμός κτιρίων έως 50 μέτρα.

 

Στο διαμορφωμένο σχέδιο οι χώροι πρασίνου και οι ελεύθεροι χώροι δε ξεπερνούν το 50% με τη διοίκηση τρία χρόνια μετά τις εξαγγελίες της να μην ενοχλείται ιδιαίτερα για αυτό το σκέλος της «επένδυσης» αλλά να ρίχνει το βάρος στα «αντισταθμιστικά μέτρα».

 

Αντιρρήσεις εκφράζονται από τη διοίκηση του δήμου για την κατασκευή του Καζίνο ωστόσο, «σε περίπτωση που αποφασισθεί, θα πρέπει να καθοριστούν με σαφήνεια τα ανταποδοτικά οφέλη που θα έχει ο Δήμος μας».

 

Και να ήταν μόνο αυτά...

 

Η διοίκηση του δήμου μας ζητεί από την κυβέρνηση να «ξεκαθαρίσει» τι θα γίνει με την είσπραξη των ανταποδοτικών τελών ξεχνώντας πως ένα μήνα πριν ο Χρήστος Κορτζίδης έθετε το θέμα επιτακτικά αποκαλύπτοντας πως: «Η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - LAMDA DEVELOPMENT που κυρώθηκε με το νόμο 4422/16, αναφέρει πολύ συγκεκριμένα ότι τα κάθε μορφής ανταποδοτικά τέλη θα τα εισπράττει και θα τα διαχειρίζεται ειδικός φορέας και όχι οι δήμοι».

 

Στις διεκδικήσεις της διοίκησης του δήμου συμπεριλαμβάνονται και: να έχει ο δήμος την κυριότητα των κοινόχρηστων χώρων, της επένδυσης, του πάρκου, της παραλίας και της 129ΠΥ.

 

Ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης «έχει ήδη επεξεργαστεί και έχει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις στα θέματα που έχουν να κάνουν με την γενικότερη διαχείριση των περιοχών της επένδυσης που εντάσσονται στο Δήμο (...)» ενημερώνει η διοίκηση αλλά πολλά εξ' αυτών παραμένουν «θολά» στο ΣΟΑ και η δημοτική αρχή επιχειρεί στο «και πέντε» να λάβει απαντήσεις αφού έχει εκφράσει την καταρχήν συμφωνία της με την «επένδυση».

 

Συγκεκριμένα τα θέματα που θέτει ο δήμο μας είναι:

 

«1. Να αποσαφηνισθούν οι αυτοδιοικητικές μας αρμοδιότητες εντός του χώρου αξιοποίησης

Όσοι επιλέξουν να επενδύσουν εντός του Ελληνικού ή να κατοικήσουν σε αυτό σύμφωνα με την αρχή της Ισονομίας, Ισοπολιτείας και του Συντάγματος είναι αυτονόητο ότι θα είναι πολίτες με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους πολίτες που κατοικούν και επιχειρούν σήμερα εντός του Δήμου μας. Θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις αυτοδιοικητικές παροχές (όπως Ληξιαρχείο, Αδειοδοτήσεις κ.α.) του Δήμου μας και προφανώς θα υπάγονται σε αυτόν.

Δεν θα επιτρέψουμε την κατάργηση των αυτοδιοικητικών μας αρμοδιοτήτων εντός της επένδυσης και δεν εκχωρούμε σε κανέναν “Φορέα” όλα όσα προβλέπει το Σύνταγμα για την αυτοδιοικητική μας λειτουργία, διότι αυτή η πρακτική θα οδηγήσει σε ένα ιδιότυπο κενό εξουσίας και αρμοδιοτήτων με απρόβλεπτες συνέπειες τόσο για τους νέους κατοίκους, όσο και για τον ίδιο τον επενδυτή και το σύνολο των εμπλεκόμενων δημοτικών, περιφερειακών και των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης. Συνεπώς οφείλει άμεσα η Κυβέρνηση να διαφυλάξει τη λειτουργία του Συντάγματος και την ομαλή λειτουργία των οργάνων που υπηρετούν τους πολίτες και να οριοθετήσει τις αρμοδιότητές τους αποτυπώνοντας αναλυτικά τις διατάξεις αυτές που κατοχυρώνουν τον ρόλο όλων των εμπλεκόμενων μερών και κυρίως του Δήμου μας εντός της επένδυσης.

Στο ΣΟΑ δεν διευκρινίζεται η μορφή και η λειτουργία του Φορέα που προβλέπεται στην Σύμβαση που κυρώθηκε με το Ν.4422/2016, αλλά είναι προφανές ότι ο Φορέας αυτός δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τον Δήμο.

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή μας την θέση εκ μέρους της κυβέρνησης, μας υποχρεώνει να επιστρατεύσουμε κάθε νομικό και πολιτικό μέσο για να διαφυλάξουμε τα συμφέροντα του δήμου μας. Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση ξεκάθαρα να αποσαφηνίσει τις προθέσεις της σχετικά με την σύσταση του συγκεκριμένου Φορέα.

2. Kοινόχρηστα και κοινωφελή

Στον Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης ανήκει σήμερα κατά 90% διοικητικά και χωροταξικά ο χώρος του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Δεδομένου ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το 50% των εκτάσεων που θα πολεοδομηθούν πρέπει να αποδοθεί για κοινόχρηστες και κοινωφελείς εγκαταστάσεις, αναμένουμε ότι οι εκτάσεις που θα αποδοθούν στο Δήμο μας θα προσεγγίζουν το ποσοστό του 90% των εκτάσεων που θα αποδοθούν συνολικά για κοινόχρηστες και κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

Αντίστοιχο ποσοστό, δηλαδή 90%, θα πρέπει να μας αποδοθεί και από τις εκτάσεις 300 στρεμμάτων που με βάση την τροποποιητική συμφωνία προορίζονται για χρήσεις κοινής ωφέλειας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας και είναι στην διακριτική μας ευχέρεια η αξιοποίηση της γης αυτής στο βαθμό που η αξιοποίηση αυτή θα είναι ουδέτερη ή συμπληρωματική της επένδυσης.

Να σημειωθεί ότι στα “κοινωφελή” διεκδικούμε τα στρέμματα αυτά, εκτός αμιγούς κατοικίας έχοντας την διακριτική ευχέρεια στην αξιοποίηση της γης αυτής.

Οι κοινόχρηστοι χώροι, όπως ορίζει ο νόμος, πρέπει να αποδοθούν στον δήμο και αυτό θα το διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο σε περίπτωση που υπάρξει αμφισβήτηση.

Σκέψεις για μεταφορά συντελεστή από άλλες περιοχές της Αθήνας δεν μπορεί να γίνουν δεκτές διότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Επένδυσης θα επηρεάσει πρωτίστως τον δήμο μας. Δεν πρόκειται να εκχωρήσουμε τις παραπάνω διεκδικήσεις μας σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους σε οποιονδήποτε δεν έχει σχέση με τον χώρο του αεροδρομίου.

Στην κατασκευή των κοινοχρήστων που έχει υποχρέωση να αναλάβει ο Επενδυτής θα πρέπει να οριστεί επιτροπή παρακολούθησης των έργων από την τεχνική υπηρεσία του δήμου μας, ο οποίος θα πρέπει να παραλάβει τα σχετικά έργα ως ο τελικός δικαιούχος τους.

Στις εκτάσεις που θα αποδοθούν στο Δήμο για τη δημιουργία κοινωφελών έργων, θα πρέπει να κατασκευασθούν κοινωφελείς εγκαταστάσεις που θα ανήκουν στο Δήμο, με μέριμνα και χρηματοδότηση του Επενδυτή και του Ελληνικού Δημοσίου, δεδομένου ότι ο Δήμος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί σε τόσο μεγάλες δαπάνες.

Στα κοινωφελή έργα διεκδικούμε μεταξύ άλλων:

- Την κατασκευή του νέου Διοικητικού Μεγάρου που σήμερα βρίσκεται εντός του αεροδρομίου και στεγάζει δημοτικές υπηρεσίες (σε περίπτωση που επιθυμεί ο επενδυτής τη μεταφορά μας από αυτό). Εκτιμούμε ότι η χωροθέτηση του Δημαρχιακού Μεγάρου εντός της επένδυσης θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη και για την ίδια την επένδυση δεδομένου ότι η πρόσβαση των νέων κατοίκων στις υπηρεσίες του Δήμου θα είναι ευχερέστερη αλλά θα αποτελέσει συγχρόνως και έναν πόλο έλξης σε καθημερινή βάση για τους λοιπούς κατοίκους του Δήμου μας διαμορφώνοντας έτσι ένα παράδειγμα αμοιβαίου οφέλους,

- την κατασκευή σύγχρονου Αμαξοστασίου και Συνεργείου τα οποία επίσης βρίσκονται εντός του αεροδρομίου (σε περίπτωση που ζητηθεί η μετακίνηση μας) σε κατάλληλη τοποθεσία που θα καθοριστεί από τον Δήμο μας. Άλλωστε οι υπηρεσίες αυτές θα εξυπηρετούν και τις ανάγκες της επένδυσης.

- την στέγαση των συλλόγων ΑΜΕΑ που βρίσκονται ήδη εντός του αεροδρομίου (Ερμής, Αμυμώνη).

- Νέες αθλητικές εγκαταστάσεις και την παραχώρηση στον Δήμο του γηπέδου Μπέιζμπολ και Μπάσκετ που ήδη χρησιμοποιούν ομάδες της πόλης μας.

- εκθεσιακούς και πολιτιστικούς χώρους για τις ανάγκες του Δήμου μας.

- την διατήρηση του Οικογενειακού Πάρκου Αγ. Παρασκευής που ήδη λειτουργεί από τον δήμο μας εντός του αεροδρομίου και την επέκταση αυτού από 12 σε 40 στρέμματα.

- Πρόβλεψη για τις ανάλογες σχολικές μονάδες και κατασκευή αυτών.

- Κατασκευή Κέντρου Υγείας για τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Υπενθυμίζεται ότι είναι υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις εκείνες που θα επιτρέψουν στους νέους δημότες του Δήμου μας αλλά και στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής να έχουν πρόσβαση στις βασικές παροχές περίθαλψης, εκπαίδευσης, αθλητισμού και πολιτισμού όπως προβλέπονται από το Σύνταγμα της Ελλάδας.

3. Ιδιόκτητος Σταθμός διαχείρισης απορριμμάτων

Είναι απολύτως απαραίτητη η δημιουργία σύγχρονου ιδιόκτητου Σταθμού Διαχείρισης Απορριμμάτων (κλειστού τύπου). Προτείνουμε αυτός να χωροθετηθεί στις εκτάσεις που, βάση του ΣΟΑ, προορίζονται για κοινωφελείς χρήσεις και θα μας παραχωρηθούν για τις ανάγκες του Δήμου, δεδομένου ότι ήδη o Δήμος μας διαθέτει σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων εντός του πρώην αεροδρομίου και δεν επιθυμούμε να μετακινηθούμε από αυτόν.

Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν για λόγους που θα οφείλει η Κυβέρνηση να παρουσιάσει, θα πρέπει να οριοθετηθεί χώρος εκτός των ορίων του Δήμου μας, και με ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να προβλέψει όλες τις αλλαγές χρήσεων γης σε περίπτωση που η εγκατάσταση γίνει σε χώρο εκτός του πρώην αεροδρομίου.

Σε κάθε περίπτωση, η κλειστού τύπου μονάδα θα είναι στα πρότυπα των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, θα είναι περιβαλλοντικά νόμιμη, θα ακολουθεί την πολιτική της Περιφέρειας για τα απορρίμματα, ενώ η παρουσία της δεν θα είναι αισθητή στους κατοίκους, καθώς θα πρέπει είναι κατασκευασμένη με αυστηρά διεθνή πρότυπα που ακολουθούν μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις".

Για τη χρηματοδότηση της μονάδας θα εξεταστούν όλες οι πιθανές εναλλακτικές συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. στα πλαίσια ενός έργου ΣΔΙΤ, στα πρότυπα ανάλογων πρόσφατων επενδύσεων στην Ελληνική Επικράτεια. Τονίζεται ότι ο Δήμος Αργυρούπολης – Ελληνικού δεν είναι διατεθειμένος να απολέσει το δικαίωμά του να διαχειρίζεται τα απορρίμματα του χώρου της επένδυσης βάσει των αρμοδιοτήτων, που του παρέχονται από το Σύνταγμα, δεσμευόμενος ότι θα εξασφαλίσει τη συνεχή και απρόσκοπτη αποκομιδή και διαχείρισή τους σε κάθε περίπτωση.

4. Είσπραξη Δημοτικών & Λοιπών Τελών

α. Τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας πρέπει να είναι θέμα αποκλειστικής ευθύνης του δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης όπως συμβαίνει τα τελευταία 75 χρόνια με όποια χρήση και αν είχε ο χώρος των 6.000 στρεμμάτων. Μέχρι και σήμερα η Ελληνικό Α.Ε. καταβάλλει τα αναλογούντα δημοτικά τέλη για τους δομημένους χώρους που βρίσκονται στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού στον Δήμο μας.

Η κυβέρνηση οφείλει να δεσμευτεί ότι οι πολίτες που θα εγκατασταθούν στους χώρους της επένδυσης ως νέοι κάτοικοι ή επιχειρηματίες θα έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα με τους σημερινούς κατοίκους του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.

β. Να αποδοθούν στον δήμο μας επιτέλους τα διαφυγόντα μέχρι σήμερα τέλη από την Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και ο νέος πλέον ιδιοκτήτης να αποδίδει τoυς αναλογούντες φόρους και τέλη στον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης.

γ. Θεωρούμε αυτονόητη την καταβολή του τέλους παρεπιδημούντων βάση της ισχύουσας νομοθεσίας για το σύνολο των χρήσεων που εμπίπτουν στις σχετικές διατάξεις του νόμου.

δ. Φορέας Διαχείρισης

Ο Φορέας δεν μπορεί να διαχειρίζεται τους κοινόχρηστους χώρους διότι αυτοί πρέπει να αποδοθούν στον δήμο μας ανάλογα με το ποσοστό που καταλαμβάνει χωροταξικά εντός της επένδυσης.

Το κόστος βαριάς συντήρησης του Πάρκου βαρύνει τον Επενδυτή, καθώς δεν θα μπορούσε να αναληφθεί ένα τόσο μεγάλο οικονομικό βάρος από το Δήμο μας. Η συνήθης και έκτακτη συντήρηση του Πάρκου (φωτισμός, καθαριότητα, κ.τ.λ.) θα αναληφθεί από τον Δήμο Αργυρούπολης – Ελληνικού με την προϋπόθεση ότι θα λαμβάνει τα αντίστοιχα τέλη από τον Επενδυτή. Το Πάρκο θα πρέπει να είναι δημόσιο και ανοιχτό για όλους τους πολίτες.

Την διαχείριση της ελεύθερης παραλίας του Ελληνικού, που θα διαμορφωθεί (Αγίου Αλεξάνδρου, Αγίου Κοσμά) θα πρέπει να την ασκεί αποκλειστικά ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους όμορους δήμους του Νότιου τομέα της Αττικής.

Να θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση πρόσφατα παραχώρησε στους όμορους δήμους Αλίμου, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, την χρήση των παραλιών τους με νομοθετική ρύθμιση. Θα ήταν παραβίαση κάθε αρχής ισονομίας και ισοπολιτείας οτιδήποτε διαφορετικό ισχύσει για το ελεύθερο παραλιακό μέτωπο του Δήμου μας.

5. Δημιουργία Καζίνο

Καλούμε την Κυβέρνηση να επανεξετάσει την αδειοδότηση και λειτουργία του Καζίνο εντός του πρώην Αεροδρομίου.

Κανένα Δημοτικό Συμβούλιο και καμία τοπική κοινωνία δεν μπορεί να χαιρετήσει την δημιουργία Καζίνο για ηθικούς και κοινωνικούς λόγους. Ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης επιφυλάσσεται για τις επόμενες κινήσεις του μέχρις ότου, η Κυβέρνηση μας ξεκαθαρίσει τις τελικές τις προθέσεις.

Ωστόσο, σε περίπτωση που αποφασισθεί, για λόγους που επίσης θα οφείλει η κυβέρνηση να παρουσιάσει, και επιβληθεί η λειτουργία καζίνο, θα πρέπει να καθοριστούν με σαφήνεια τα ανταποδοτικά οφέλη που θα έχει ο Δήμος μας (πέραν της απόδοσης των ήδη προβλεπόμενων στο νόμο τελών λειτουργίας / 2% επί των ακαθάριστων εσόδων).

Αφού συγκεκριμενοποιηθούν τα οφέλη αυτά, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την απόδοσή τους στο Δήμο μας τόσο νομοθετικά, όσο και στη διακήρυξη που θα προκηρυχθεί για την παραχώρηση της σχετικής άδειας.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προβλεφθεί στην ανωτέρω διακήρυξη ότι ο παραχωρησιούχος της άδειας καζίνο θα πρέπει να προβλέψει την απόδοση αντισταθμιστικών ωφελειών προς τον Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης πέραν αυτών που καθορίζονται κατά την ημερομηνία της διακήρυξης νομοθετικά και ότι οι αντισταθμιστικές αυτές ωφέλειες θα πρέπει να συμφωνηθούν με τον Δήμο και να ρυθμιστούν νομοθετικά στα πρότυπα παρόμοιων ρυθμίσεων του παρελθόντος.

Τονίζεται ότι η διαδικασία αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη για το Δήμο μας, ο οποίος δεν είναι διατεθειμένος να

συναινέσει σε οποιοδήποτε άλλη επιλογή πλην των νομικά κατοχυρωμένων πρόσθετων αντισταθμιστικών ωφελειών και προτίθεται, σε διαφορετική περίπτωση, να αντιδράσει με κάθε νόμιμο μέσο.

6. Θέσεις εργασίας

Δέσμευση του Επενδυτή για συγκεκριμένο ποσοστό θέσεων εργασίας από ανέργους της πόλης μας, που θα αποτυπωθεί εγγράφως στο μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί με τον Επενδυτή. O δήμος μας έχει ήδη ξεκινήσει να οργανώνει την δημοτική “τράπεζα ανέργων”.

7. Συνεργασία τοπικών επιχειρήσεων με τον επενδυτή

Όσες τοπικές επιχειρήσεις έχουν αντικείμενο σχετιζόμενο με το επενδυτικό έργο (υλικά οικοδομών, χρώματα, τεχνικά γραφεία κ.ά.) να τους δίνεται η δυνατότητα, βάση συγκεκριμένου πλαισίου που δεν θα προσβάλλει το πλαίσιο του ανταγωνισμού, να συνεργαστούν με τις εργοληπτικές εταιρίες του έργου, ώστε να ενισχυθεί και περαιτέρω η τοπική οικονομία.

8. Σύνδεση του βουνού με την παραλία

Η κυβέρνηση οφείλει να εντάξει στα σχέδια του επενδυτή την σύνδεση του βουνού μας (να σημειωθεί ότι είναι ένα πανέμορφο βουνό με περιαστικό άλσος το οποίο δεν έχει καταπατηθεί ή δομηθεί και προσφέρει εναλλακτικές δυνατότητες ψυχαγωγίας στους επισκέπτες) με την υπό ανάπλαση παραλία του Ελληνικού και το υπό διαμόρφωση Μητροπολιτικό Πάρκο με ποδηλατοδρόμο και πεζόδρομο.

Διεκδικούμε χρηματοδότηση μελέτης για την ανάπλαση του βουνού και σύνδεσής του με την πόλη μας και την επένδυση.

9. Νέο Πολεοδομικό Σχέδιο

Νέο Πολεοδομικό Σχέδιο για την πόλη που στα "πόδια" της θα πραγματοποιηθεί η επένδυση. (Συγκοινωνιακές αλλαγές, αναπλάσεις κεντρικών δρόμων της πόλης, δημιουργία χώρων πρασίνου, πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι κλπ).

Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τον Δήμο μας, οφείλει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την υλοποίηση αναπλάσεων, πεζοδρομήσεων και όποιων άλλων αλλαγών μπορούν να δώσουν στην πόλη την δυνατότητα να εξελιχθεί για τα επόμενα 100 χρόνια ομοιόμορφα, ισόρροπα και παράλληλα με την ανάπλαση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου. Τονίζουμε ότι αυτές οι παρεμβάσεις αυτές θα είναι συμπληρωματικές της επένδυσης και μαζί θα δημιουργήσουν συνθήκες αμοιβαίων ωφελειών.

Στο ΣΟΑ αναφέρονται οι συγκοινωνιακές μεταβολές εντός του αεροδρομίου αλλά δεν αναπτύσσεται η σύνδεση του με τους σημερινούς οδικούς κόμβους και δρόμους. Στη Λ. Βουλιαγμένης που θα γίνει σύμφωνα με το ΣΟΑ το μεγαλύτερο μέρος της πολεοδομικής παρέμβασης δεν διευκρινίζεται τι θα συμβεί με τους παρακείμενους δρόμους και χώρους στάθμευσης. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε φαινόμενα διάχυσης (spill-off) της ιδιαίτερα αυξημένης κυκλοφορίας και στάθμευσης στο οδικό δίκτυο του Δήμου μας, όπως συνέβη σε παρόμοιες περιπτώσεις πόλων έλξης και παραγωγής μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.

Η κυβέρνηση οφείλει να εκπονήσει με τη συνεργασία του Δήμου μας μια πλήρη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων της ανάπτυξης σε σχέση με το Δήμο μας και να εξασφαλίσει τους κατάλληλους χώρους στάθμευσης στα όρια της επένδυσης, καθώς και στους Σταθμούς Μετρό Αργυρούπολης – Ελληνικού, με κατάλληλο τίμημα ώστε να καταστεί απαγορευτική οποιαδήποτε διάχυση της στάθμευσης. Επίσης απαιτούμε την αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας, ώστε να αστυνομεύεται αποτελεσματικά η στάθμευση στην περιοχή.

Θα πρέπει να υπάρχουν πολλαπλές προσβάσεις στο χώρο της επένδυσης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο. Ειδικά οι χώροι πρασίνου και περιπάτου θα πρέπει να ξεκινούν από τη Λ. Βουλιαγμένης που θα είναι η είσοδος στην περιοχή της επένδυσης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο και να καταλήγουν στην θάλασσα.

10. Ελλιμενισμός των ψαράδων και του ναυτικού μας σωματείου στο υπό διαμόρφωση μικρό λιμένα.

11. Υλοποίηση της κατασκευής σχολείου διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που ήδη λειτουργεί στον δήμο μας. Το Υπουργείο Άμυνας είχε παραχωρήσει έκταση για τη δημιουργία διαπολιτισμικού σχολείου εντός του αεροδρομίου, κάτι που θα είναι αναγκαίο και για τους νέους κατοίκους της πόλης.

12. Παροχή υποτροφιών σε αριστούχους μαθητές της πόλης μας. Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα δημιουργηθούν Πανεπιστημιακά παραρτήματα διεθνούς κύρους στα οποία οι αριστούχοι μαθητές μας να μπορούν να έχουν πρόσβαση

13. Για την ισόρροπη ανάπτυξη του Δήμου είναι απαραίτητο να ληφθούν μέτρα αναβάθμισης του Δήμου και να δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Προς το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η χρηματοδότηση της κατασκευής ή συντήρησης ή ανακαίνισης κοινωφελών εγκαταστάσεων και εκτός της έκτασης του πρώην Αεροδρομίου, η χρηματοδότηση της αναβάθμισης του εξοπλισμού του Δήμου (οχήματα κλπ) και η παροχή προνομίων στους Δημότες Ελληνικού Αργυρούπολης (π.χ. δωρεάν ή μειωμένη συμμετοχή σε λειτουργίες του Πόλου κ.λ.π)

14. Υπογραφή μνημονίων συνεργασίας και συναντίληψης με Κυβέρνηση και Επενδυτή

Όλες οι ανωτέρω δεσμεύσεις που θα αναληφθούν από την Κυβέρνηση προκειμένου να εξασφαλισθεί η βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της περιοχής και να αποδοθούν οφέλη στην τοπική κοινωνία, επιβάλλεται να αποτυπωθούν σε μνημόνιο συνεργασίας και συναντίληψης που θα υπογραφεί μεταξύ του Δήμου και της Κυβέρνησης.

Αντίστοιχα, Μνημόνιο Συνεργασίας και Συναντίληψης θα πρέπει να υπογραφεί και με τον Επενδυτή, στο οποίο θα περιγράφεται με σαφήνεια το πλαίσιο συνεργασίας και θα αποτυπώνονται ρητώς οι δεσμεύσεις που θα αναλάβει ο Επενδυτής έναντι του Δήμου και τα ανταποδοτικά οφέλη που θα δοθούν στο Δήμο».

Άλλα άρθρα στην ίδια κατηγορία: Αεροδρόμιο